Onafhankelijk
toeristisch
platform
Onderzoek Prijs/kwaliteitsverhouding verblijf Texel
Op verzoek van KADO Texel, heeft Motivaction International B.V. een verdiepend onderzoek uitgevoerd naar de scores op de prijs-kwaliteitsperceptie van een bezoek aan Texel.
Motivaction is gestart met een data-analyse om te achterhalen welke factoren invloed hebben op de beoordeling van de algehele prijs/kwaliteitverhouding. Vervolgens hebben ze door middel van kwalitatief onderzoek verder verkend welke factoren van invloed zijn en welke wensen en behoeften bezoekers hebben ten aanzien van de specifieke factoren die het meest van invloed zijn op het eindoordeel prijs-kwaliteit. Uit het onderzoek blijkt dat er een dalende trend is in algehele prijs/kwaliteitsbeoordeling van een verblijf op Texel.
De belangrijkste factoren die verbeterd kunnen worden om de beoordeling van de algehele prijs/kwaliteitverhouding op peil te brengen zijn:
- De kwaliteit van de accommodatie;
- De kwaliteit van de voorlichting en diensten van VVV Texel;
- De kwaliteit en service in restaurants, cafés en strandpaviljoens.
Naar aanleiding van deze conclusies heeft VVV Texel direct actie ondernomen. Zo krijgt het Front Office medewerkers van VVV Texel een cursus gericht op dienstverlening en contact met gasten. Daarnaast heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen VVV Texel en TOP (secties horeca en retail) om te bespreken hoe de kwaliteit en service in restaurants, cafés, strandpaviljoens en winkels verbeterd kan worden.
Bron: Motivaction