Onafhankelijk
toeristisch
platform
Onderzoek 'Doelgroep van de toekomst': Millennials
Op verzoek van KADO Texel, heeft Motivaction International B.V. een kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar de wensen en behoeften van millennials ten aanzien van vakantie (in het algemeen) en van vakantie op Texel (in het bijzonder).
Motivaction heeft 4 online focusgroepen van 120 minuten per groep, met circa 5 respondenten per groep gehouden. Er waren 2 groepen met 'oudere millennials' met jonge kinderen (geboren tussen 1981-1990) en 2 groepen met de millennials geboren tussen 1991-1995, zonder kinderen. Op deze manier is er een onderzoek uitgevoerd onder brede Millennial doelgroep, die zicht ten opzichte van oudere doelgroepen typeert als “moderne waardenoriëntatie” en “postmoderne waardenoriëntatie”.
Belangrijkste conlusies uit het onderzoekt:
- Comfort en luxe worden steeds waardevoller, de Millennial is relatief materialistisch ingesteld, maar blijf authentiek!
- Millennial is behoorlijk onbekend met toeristisch Texel (logisch, want nog geen focus doelgroep), maar de diversiteit van het eilandaanbod verrast en spreekt aan
- Beeld wat deze doelgroep heeft: Texel is (te) druk in het hoogseizoen, men is bang zich niet te vermaken en bereikbaarheid (boot) is een drempel
- Gethematiseerde en gecombineerde arrangementen is een grote kans
- Kindvriendelijkheid van het eiland is een positieve waarneming
- Naast ruimte en natuur ook nadruk op actie, vermaken en vermaakt worden.
Alle conclussies, resultaten en het advies kunt u lezen in het bijgevoegde rapport.
Bron: Motivaction