Ultieme gastvrijheid én goede marges. Gaat dat samen?

Ultieme gastvrijheid én goede marges. Gaat dat samen?

In de horeca blijft het voor veel ondernemers een uitdaging om hun marges te verbeteren zonder in te leveren op gastbeleving. Volgens Wouter Verkerk (auteur en trendwathcer) en Nathaniel Zuijderwijk (trainer van horecamanagers) kan dit door strategische keuzes te maken. Denk hierbij aan prijsstelling en de manier waarop producten worden gepresenteerd. Kleine gebaren zoals oprechte aandacht en persoonlijke service maken vaak het verschil, zonder dat het veel geld hoeft te kosten. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld het aanbieden van zonnebrandcrème of een oplaadpunt voor fietsen.

Ook de presentatie van gerechten voegt waarde toe. Hetzelfde gerecht op een mooier bord wordt al snel als luxer ervaren. Dit soort eenvoudige aanpassingen zorgen ervoor dat prijsverhogingen beter te verantwoorden zijn aan de gasten. Uiteindelijk draait het om het bieden van een bijzondere ervaring en het verhogen van de toegevoegde waarde, waardoor gasten niet alleen terugkomen maar ook meer bereid zijn te betalen voor hun beleving.

Lees het volledige artikel met meer eenvoudig in te zetten tips via deze link.

Bron: KHN
Publicatiedatum: 24 oktober 2024

Image

Inschrijven nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws, cijfers en onderzoeken over het toerisme? Meld u dan hier aan voor de maandelijkse KADO Texel Nieuwsbrief.

Vul uw e-mailadres in
Invalid Input
Image

KADO Texel is een overzichtelijk platform met relevante en actuele informatie voor Texel over het toerisme en aanverwante branches. Het platform is een samenwerking tussen het Texels Ondernemers Platform (TOP), TESO, VVV Texel en Gemeente Texel.

Image
Image
Image
Image