Lees hier meer over de trend: Klimaatpositiviteit uit het Trendreport van Food Inspiration.
Food Inspiration presenteert het Trendreport van 2022: een musthave rapportage voor marketeers, consultants, ondernemers en professionals in food, drinks en hospitality! In het Trendreport staan diverse trends, cijfers en ontwikkelingen die relevant zijn voor de foodservice. Wij zullen regelmatig één van de trends uitlichten op deze website. De tweede trend waar wij aandacht aan besteden is 'Klimaatpositiviteit'.
De tijd van greenwashing is voorbij, bedrijven zullen nu echt moeten laten zien wat hun impact is op mens en milieu. De consument verwacht meer en meer een vorm van radicale transparantie.
Keurmerken die aantonen dat (food)bedrijven werken vanuit een duurzame filosofie zijn: Eco-Score, B Corp, LIRP en Groene Michelinsterren.
Een van de bedrijven in de foodsector die klimaatpositief opereert, is YB. Het yoghurtconcern, voorheen bekend onder de naam Yoghurt Barn. Zo zijn zij overgestapt op windenergie, gebruiken ze disposables van gerecycled plastic en willen ze vanaf 2022 een volledig plantaardig menu aanbieden.
In deze video 5 praktische voorbeelden van klimaatpositiviteit bij YB:
Een lokaal voorbeeld: Op Oost | boutique hotel & restaurant het Kook Atelier:
Bron: Food Inspiration