De gratis Leefstijlvinder-tool van Market Response biedt inzicht in gastenvoorkeuren die verder gaan dan traditionele demografische doelgroepen zoals gezinnen, jongeren of senioren. Deze tool is gebaseerd op drijfveren en categoriseert mensen in 7 verschillende leefstijlen, waardoor men kan begrijpen waar zij behoefte aan hebben tijdens vrije tijd of vakanties.
Maak uw gasten nog beter inzichtelijk
Op de website van de Leefstijlvinder is informatie beschikbaar over de leefstijlen en waar ze het meest voorkomen in Nederland. Als ondernemer kunt u uw gastenbestanden uploaden om inzicht te krijgen in de leefstijlen van uw klanten. Dit is dus een tool waarmee u uw doelgroep (nog) beter leert kennen, zo kunt u op basis van feiten keuzes maken in de bedrijfsvoering.
Maak gratis een account aan
Geïnteresseerden kunnen gemakkelijk en kosteloos een account aanmaken via: www.app.leefstijlvinder.nl/welcome Registreer, en krijg toegang tot verdiepende informatie.
Leefstijlen voor Texel
De VVV Texel maakt gebruik van de 'Leefstijlvinder' om inzicht te krijgen in de voorkeuren van de meerdaagse bezoekers op heel Texel. De grootste groep, de 'Stijlzoeker', vertoont in 2022 en 2023 een stijging op Texel, terwijl de 'Inzichtzoeker' ook groeit. De 'Plezierzoeker' daalt langzaam, terwijl de 'Verbindingzoeker' en 'Rustzoeker' stabiel blijven. Deze leefstijlsegmentatie biedt een dieper begrip van de gasten, gebaseerd op hun drijfveren en voorkeuren tijdens vakanties en vrijetijdsbesteding. Lees hier meer over de belangrijkste conclusies en bevindingen van het Market Response database onderzoek gebaseerd op de boekingen van 2023.
Tip: jaarlijks kunt u uw resultaten vergelijken met de Leefstijlvinder resultaten van VVV Texel, die representatief zijn voor heel Texel. Zo kunt u als ondernemer vaststellen of uw doelgroep overeenkomt of juist sterk afwijkt hiervan.
Bron: MarketResponse