Misschien herkent u het wel als horecaondernemer: de zaak dicht op rustige, vaak door de weekse avonden en topdrukte van donderdag tot zaterdag. Deze schommelingen zijn veelal onvermijdelijk maar wat is hierin een juiste keuze? De deur dichthouden of een creatieve manier bedenken om toch gasten te trekken...
Herman Hell van Hells Kitchen Horeca Groep waarschuwt in het artikel op de website van Entree Magazine voor het sluiten van rustige avonden, volgens hem kan dit zowel direct als indirect omzetverlies betekenen. Hospitality-adviseur Wouter Verkerk adviseert om te focussen op het jaarlijkse aantal bezette stoelen en creatief te zijn met prijsstrategieën en speciale acties op rustige avonden. Verkerk: 'Als ondernemer moet je veel verder kijken dan de bezettingsgraad op de rustige avonden.'
Full service
Hoe u op rustige avonden gasten trekt? Vincent Tomassen van Merlot in Amersfoort heeft bijvoorbeeld succes met kortingen via Social Deal. Iets wat meer gasten aantrekt en een positieve sfeer creëert. Tomassen: 'Het is essentieel om gasten van kortingsacties dezelfde hoogwaardige service te bieden als reguliere gasten om hen als ambassadeurs te behouden. Andere voorbeelden zijn bijvoorbeeld 'Tapas Tuesday' bij La Cubanita, 'woensdag Steak Night' bij sommige Loetje-vestigingen, 'Wine & Dine' op de woensdagavond bij een aantal locaties van Bistrobar Indonesia. Welke actie er ook bedacht wordt op de rustige avonden, full service bieden is een must, onderstreept Vincent Tomassen,
Lees het volledige artikel voor meer adviezen en creatieve ideeën om ook op de rustige avonden mensen naar uw onderneming te trekken.
Bron: Entree Magazine
Publicatiedatum: 14 juni 2024