De opkomst van kunstmatige Inteligentie en technologische vooruitgang veranderen de reisbranche in een rap tempo. Sinds de coronapandemie is de behoefte aan digitale oplossingen en AI in de toeristische sector versneld. Hoe kunnen ondernemers op Texel inspelen op deze ontwikkelingen en hun bedrijven aanpassen om te profiteren van de nieuwe mogelijkheden?
De pandemie bracht tijdens de lockdown in eerste instantie een scherpe daling in het toerisme met zich mee, maar sinds Nederland weer op volle toeren draait en reizen weer mogelijk is, zijn er nieuwe kansen. Zowel buitenlandse toeristen als Nederlanders herontdekken het land als vakantiebestemming. De groeiende koopkracht zal de vraag naar horeca en reizen dan ook steeds verder stimuleren.
Het gebruik van AI is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven, ook in de reisindustrie is het steeds vaker zichtbaar. Van bagageafhandelingssystemen tot geautomatiseerde boekingssystemen en gepersonaliseerde reisprogramma's: AI verbetert de klantervaring en efficiëntie. Voor ondernemers op het eiland biedt dit een grote hoeveelheid kansen om hun diensten aan te passen, te verbeteren en zich te onderscheiden.
Benieuwd welke kansen er nog meer zijn rondom AI en ondernemen? Lees hier het volledige artikel.
Bron: Frankwatching
Publicatiedatum: 4 april 2024