23 januari 2023
Bijna elke ondernemer heeft er wel één: een LinkedIn-pagina. Het platform dat de ondernemer in staat stelt om een groot bereik te krijgen met eigen berichten. Maar hoe zorgt u dat het bereik zo groot mogelijk is? Hieronder zeven tips.
1. Houd het kort
Gebruik niet te veel zinnen, 2 á 3 zijn er genoeg. Door het gebruik van signaalwoorden zoals ‘dit’, ‘deze’, ‘hoe’ en ‘waarom’ wordt de lezer nieuwsgierig en zal sneller doorlezen of verder klikken.
2. Werk Visueel
Onze hersenen zijn visueel ingesteld. Werk dus zo visueel mogelijk door foto’s te gebruiken. Stockfoto’s kunt u door de grote factor aan onpersoonlijkheid beter achterwege laten. Echte, eigen foto’s trekken veel meer de aandacht van de lezer.
3. Gebruik hashtags
Drie tot vijf hashtags is het meest ideaal. Doe onderzoek naar de hashtags door te kijken hoeveel volgers deze heeft. Bij het toevoegen van slimme hashtags, wordt het bericht sneller gevonden.
4. Zorg voor overzicht
Gebruik witregels en bij een opsomming bulletpoints of vinkjes. Hierdoor wordt je content lichter verteerbaar en meer behapbaar voor de lezer. Door zoveel mogelijk vaktermen te vermijden worden meer lezers bereikt.
5. Tag bedrijven of personen
Tag bedrijven of personen die te maken hebben met het bericht. Via hen krijgt uw bericht nog meer bereik.
6. Maak lijstjes
De lezer houdt van een overzichtelijke tekst. Een manier om de lezer dat te bieden is met lijstjes en cijfers. Belangrijk is om hierbij een oneven aantal aan punten te gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat een oneven aantal namelijk meer opvalt en langer blijft hangen in het hoofd van de lezer.
7. Gebruik een verhaal
Een verhaal is altijd overtuigender dat niet-verhalende berichten. Dit komt doordat het empathie oproept en zorgt voor meer verbinding omdat lezers beide hersenhelften gebruiken.
Lees het hele artikel op Frankwatching hier